Handelsbetingelser

For køb af gravsten og urnesten på onlinegravsten.dk

Husk at læse vores salgs- og leveringsbetingelser igennem inden bestilling af gravsten eller urnesten. 

GENERELT OM ONLINE GRAVSTEN
Bag hjemmesiden online-gravsten.dk står

Jelling Stenhuggeri & Online Gravsten
Nordkrogen 3
7300 Jelling
kontakt@online-gravsten.dk
CVR: 32379699

Du er altid velkommen til at skrive til os med spørgsmål eller specielle ønsker til stentype, udsmykning eller andet. Desuden kan du kontakte os ved bogholderi-spørgsmål til faktura eller ordrebekræftelse.

Alle priserne på onlinegravsten.dk er inklusiv 25% moms.

 

PRISGARANTI PÅ GRAVSTEN OG URNESTEN
Jelling Stenhuggeri & Online Gravsten garanterer at vores urnesten og gravsten altid er de billigste på markedet.
Hvis du finder en tilsvarende sten til en billigere pris giver vi dig samme pris minus 10% ekstra. Stenen skal være af samme type, kvalitet og oprindelse.
Du sender dokumentation for dit tilbud skriftligt i brev eller pr. mail, og vi fratrækker efterfølgende de 10% i prisen på din bestilling.

 

BESTILLING AF GRAVSTEN ELLER URNESTEN
Du kan på vores hjemmeside træffe alle de nødvendige valg for at bestille en gravsten eller en urnesten.

Vi har bygget systemet op så du kan klikke frem og tilbage i processen, og hele tiden har overblik over hvad du har valgt og hvad din bestilling består af.

Hvis du har spørgsmål eller ønsker produkter som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os på kontakt@online-gravsten.dk.

Når du har truffet alle dine valg kommer du til en side med en opsummering og en samlet pris.

Du bliver præsenteret for et eksempel på stenen, samt valgte skrifttype, skriftfarve og tekst, men vores professionelle stenhugger vil efterfølgende altid sørge for den korrekte størrelse og placering af indgraveringen.

Husk at du selv har ansvaret for at stenen overholder kirkegårdens eventuelle gældende regler omkring granittyper og størrelse.

Ved spørgsmål til bestillingen vil vores stenhugger kontakte dig.

 

BETALING
Efter afsluttet bestilling påbegynder vi produktionen af stenen.

Først efter afsendelse af den færdige sten fra os, vil beløbet for betaling blive trukket på det kort der anvendes i betalingssystemet. 
Vi sender dig den endelige faktura som kvittering for købet.

Betaling på siden kan foregå med Dankort, Visa/Dankort, Visa, eDankort, VISA Electron, VISA Electron, Maestro, JCB Cards, American Express, Diners Club, Danske Netbetaling, Discover kort, ewire, PayPal samt MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Alle oplysninger der indtastes i forbindelse med betalingen bliver krypteret (SSL), så kun PBS har adgang til informationerne.

 

FRAGT
Levering af gravsten eller urnesten

Senest 3 - 5 uger efter vi har modtaget din ordre, er din urnesten eller gravsten klar til levering. Stenen leveres på den indtastede adresse, typisk til kirkegårdens materialegård eller med opsætning på grav- eller urnestedet. De 3-5 ugers leveringstid gælder det røde område på kortet nedenfor. Ved levering udenfor området, kan forekomme længere leveringstid. Er dette tilfældet, vil du altid blive kontaktet.

Vi kan levere til alle brofaste danske adresser samt Bornholm.

Ved produktions fejl kan der opstå forlænget leveringstid, hvilket du vil blive informeret om telefonisk eller pr. email.

Online Gravsten leverer med egen bil din sten til kirkegården eller andet leveringsted. Fragten er inkluderet i vores priser. Tillæg kan forekomme, ved levering til ikke-brofaste øer.

 

OPSTILLING AF GRAVSTEN PÅ KIRKEGÅRD
Online Gravsten tilbyder at opstille/nedlægge sten ved levering, direkte på gravstedet i det meste af Danmark.

Opstilling er inkluderet i vores priser.

Vi samler sammen således, at vi har en stor mængde at køre med af gangen, og derfor kan der ved opstilling, gå op til 5 uger inden levering.

Er du i tvivl om vi opstiller/nedlægger sten i dit område kan du kontakte os på kontakt@online-gravsten.dk eller tlf. 22 93 73 83

 

FORTRYDELSESRET
Ingen fortrydelsesret.
Produkterne på online-gravsten.dk er specialfremstillet, så der gives ikke fortrydelsesret: 
- Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.

 

REKLAMATION
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. 
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. 
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. 

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kontakt os dog meget gerne pr. tlf. 22 93 73 83 ved en evt. reklamation, da vi også gerne selv kører til kirkegården for at afhente stenen, således du ikke skal have ulejlighed med at flytte rundt på og sende en tung sten.

Reklamationen skal indeholde detaljeret beskrivelse af problemet.
Returnering af en gravsten eller urnesten skal ske efter aftale med Jelling Stenhuggeri & Online Gravsten.

Vores gravsten og urnesten er naturprodukter, og der kan derfor forekomme variationer i udseende, skygger og streger på de enkelte typer af sten.
Med tiden kan der forekomme små rustpletter fra kernen af stenen, og dette er ikke reklamationsberettiget.


Varen sendes til: 
Jelling Stenhuggeri & Online Gravsten
Nordkrogen 3
7300 Jelling

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

PERSONDATAPOLITIK
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf. nr. og mailadresse. 

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Jelling Stenhuggeri og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. 
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. 
Den dataansvarlige på online-gravsten.dk er Jelling Stenhuggeri & Online Gravsten.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på kontakt@online-gravsten.dk 

 

KLAGEADGANG
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: kontakt@online-gravsten.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning 
Nævnenes Hus 
Toldboden 2 
8800 Viborg 
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr 

 

STANDARDFORTRYDELSESFORMULAR
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
online-gravsten.dk
Nordkrogen 3
7300 Jelling
E-mail: kontakt@online-gravsten.dk

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
_______________________________________________________________________

Bestilt den: ___________________ Modtaget den: _____________________

Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: ______________________________________ Dato: ______
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

 

 


Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 27.02.2023

Brug for hjælp?

Kontakt os endelig, hvis du har spørgsmål eller brug for vejledning.

Røne

RING TIL RØNE PÅ
TLF. 2293 7383

Stenhugger & Indehaver
Tryk enter eller esc for at afslutte søgning